2010.08.24. 10:28 Nellee Percent

Marticaalbumos WWF 0 % = FELtart

Általános iskolás gyerekek százai mentek haza ragyogó arccal a suliból, hogy a tanító/könyvtáros/egyéb néni bejött az osztályba, és lehet venni aranyos állatos matricát, kaptak ingyen albumot is hozzá, talán még nehány matricát is cuki állatkák képével.

A marticagyűjtés metódusa klasszikus: véletlenszerűen összecsomagolt 5-10 marticát lehet megvásárolni, ragasztgatni,  ha ne adja ég dupla/tripla stb. matrica kerülne, az se baj, lehet cserélgetni (osztályban, neten), emígyen közösséget formálni - és nagy lendülettel pénzt költeni.

A meghatott, gondos és környezettudatosságra törekvő szülő átolvasva az albumot megtudhatta, hogy a leleményes vállalkozás minden album után bizonyos összeggel támogatja a WWF - szerethető és hiteles környezetvédelem (www.wwf.hu) lnevezésű  mammutszervezet hazai tagozatát, ezen keresztül tehát a gyermekek (és/vagy szüleik) is eképpen tesznek - mindenki láthatja, hogy itten felelős dologról van szó.

A szakirodalom ezt ügyhöz kötött marketingként szokta volt nevezni, amivel önmagában semmi baj nincsen.

Ámde...

A meghatott, gondos és környezettudatosságra törekvő szülő könnybelábadt szemmel volt kénytelen tudomásul venni, hogy megfosztották számos olyan lehetőségtől, amit gyermekei nevelése során sikerrel alkalmazhatott volna - mert hát az akciónak vannak kétségtelen hátrányai, melyek azzal, hogy a neves szerethető és hiteles környezetvédelemet propagáló  szervezet nevét adta hozzá, kulcskérdéssé is válhatnak.

Az akció során olyan alapvető dolgokról nem tájékoztatják a gyerkőcöket, mit tegyenek például a kis matrica zacsikkal, lehúzott hátlapokkal, maradék marticákkal, esetleg melyik szelektív gyűjtőbe helyezzék, ha már termelik önként a szemetet. Igen-igen kevéssé veszi figyelembe a tudatos vásárlásra nevelés alapelveit, ami különösen fájó pont a meghatott, gondos és környezettudatosságra törekvő szülő számára. Példának okáért nem szerepel az albumon sehol, hogy a teljesen felesleges - értsd: csak az akció által felkeltett igény alapján  megvásárolt - marticákra költött pénzből akár vásárolhatnak egy-két-három könyvet, amit majd az unokáik is nézegethetnek, ad absurdum megnézhetik a kedves állatokat az interneten. Szintén kimaradt, hogy a környezetvédelem támogatásának egyéb módjai is léteznek, mint viszonylag felesleges albumok megvásárlása... ld. http://wwf.hu/tamogass.

Az, hogy a csomagokat az iskolai néninél lehet megvásárolni, megfosztja a szülőt attól a kézenfekvő választól, hogy "fiam, ez marhaság", hiszen a referenciaszemélynek számítókkal inkább együttműködni érdemes... viszont az iskolai nénik nincsenek a fenti kérdések tekintetében kiképezve, ami nagy kár.

Van szülő, aki úgy érzi hogy ez a gyerekek beetetése (netán tltott reklám?), aminek vannak mindenféle - többek között jogi - vetületei. Az, hogy ez az iskolához és a WWF-hez kötődik, csak szomorúbbá teszi az esetet. Értjük mi, afféle ügyhöz kapcsolt marketing, de mintha az ügy elveszett volna - ha volt egyáltalán - a marketing rögös útján.

Kedves WWF? Át lett ez gondolva? 

 

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://szazalek.blog.hu/api/trackback/id/tr12243248

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása